Μούφα τα τεστ για τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες «φτιάχνουν» τα τεστ για τα αυτοκίνητα που καίνε πετρέλαιο και η ρύπανση που προκαλούν στο περιβάλλον είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που βλέπουμε στις διαφημίσεις.
Αυτό είναι το συμπέρασμα από ένα ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο κανάλι France 2 και προκάλεσε σάλο στη Γαλλία. Η έρευνα έγινε από την ομάδα Cash Investigation και παρουσιάστηκε από τη γνωστή δημοσιογράφο Ελίζ Λυσέ.

Με λίγα λόγια, τα πετρελαιοκίνητα εκπέμπουν πολύ μεγαλύτερες ποσότητες μικροσωματιδίων και διοξειδίου του αζώτου (γνωστούς «δολοφόνους» της υγείας), σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας, ενώ τα επίσημα τεστ των αυτοκινήτων γίνονται σε συνθήκες εργαστηρίου ή με εξωπραγματικούς κανόνες οδήγησης. Π.χ. τα αυτοκίνητα οδηγούνται με μέγιστη ταχύτητα στην πρώτη επιτάχυνση να μην ξεπερνάει τα 14 χλμ./ώρα και τις επόμενες ταχύτητες να μην ξεπερνούν τα 32-34 χλμ./ώρα σε ανοιχτό δρόμο. Εσείς ξέρετε κάποιον-α που να οδηγάει έτσι; Εγώ όχι.

Οι ρύποι των ντίζελ στην πραγματική κυκλοφορία ξεπερνούν κατά πολύ τις τιμές που δίνουν οι βιομηχανίες. Η Ευρωπαϊκή Ένωση γνωρίζει το πρόβλημα και έχει εγκαταστήσει δικό της εργαστήριο ερευνών για όλα τα αυτοκίνητα που καίνε πετρέλαιο στην Ευρώπη, στην Ίσπρα της βόρειας Ιταλίας. Εκεί οι επιστήμονες κάνουν τα δικά τους τεστ και, ως εκ θαύματος, η εκπομπή διοξειδίου του αζώτου σε συγκεκριμένο επιβατικό αυτοκίνητο ήταν 4 φορές μεγαλύτερη από αυτή που έδινε η βιομηχανία. Όσο για τον άλλο «δολοφόνο», οι έρευνες έχουν δείξει οτι το 90% των μικροσωματιδίων που παράγονται από τον τομέα των μεταφορών προέρχεται από την πετρελαιοκίνηση.

Τσουπ, νά σου και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, που τον Ιούνιο του 2012 μετακίνησε τους ρύπους της πετρελαιοκίνησης από την κατηγορία 2Α (ουσίες πιθανώς καρκινογόνες) στην κατηγορία 1, όπου συνδέονται άμεσα με τον καρκίνο.

Η Ε.Ε. «θέλει» να επιβάλει πιο αυστηρά όρια στους ρύπους των αυτοκινήτων, αλλά η Ένωση των 15 αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης κωλυσιεργεί συνεχώς, το ισχυρό λόμπι της πιέζει αφόρητα για αναβολές… και τις πετυχαίνει.

Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ φθάνουν το 65% του συνόλου, ενώ οι χαζοχαρούμενες κυβερνήσεις δίνουν κίνητρα όπως τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, η κίνηση στον δακτύλιο κ.λπ. Βέβαια, το μεγαλύτερο κίνητρο είναι η φθηνότερη τιμή του πετρελαίου κίνησης. Ο καρκίνος έγινε φθηνός στις μέρες μας…

πηγή:   avgi.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: